سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه جشن عروسی

عروسی، آیینی است که طی آن آغاز زندگی مشترک یک زوج   در یک باغ عروسی جشن گرفته می شود. تاریخچه برگزاری جشن عروسی به ما قبل تاریخ برمی گردد. در انجیل از معجزه حضرت عیسی (ع) در یک جشن عروسی در روستایی به نام قانا صحبت شده است.

 مسلم است که در گذشته های دور این مراسم در خانه ها که دارای محیطی باز و مساحتی وسیع بوده اند برگزار می شده است. به مرور زمان و گسترش شهر نشینی و همچنین محدودیت فضا و منازل شخصی افراد جهت برگزاری جشن عروسی، سالن های عروسی رواج پیدا کردند و تالارهای پذیرایی، باغ عروسی و باغ تالارها و همچنین هتل ها به محل هایی مخصوص برای برگزاری مراسم عروسی و جشن ها تبدیل شدند.

در ایران نیز جشن عروسی ریشه کهن دارد؛ ریشه جشن عروسی در ایران به پیر شالیار که ریشه کهن دارد بر می گردد و همچنان هر سال در مناطقی از کردستان سالگرد ازدواج او را گرامی می دارند. آنچه که به عنوان مشترکات جشن عروسی در سراسر دنیا دیده می شود، لباس عروس، حلقه ازدواج، هدیه دادن، گل، موسیقی و شعر و همچنین خواندن کتب مقدس (مانند قرآن یا انجیل) در هر یک از ملل و فرهنگ ها است. علاوه بر این ها، یکی دیگر از مشترکات مراسم عروسی که برای برگزاری جشن عروسی لازم است، انتخاب جا یا مکانی مناسب برای این منظور است.

https://forum.football5star.com/pemenang-piala-dunia-t6225.html